måndag 12 december 2011

och sen gick det utför

hej bloggen! i natt nådde min värk i ryggen sitt klimax. vaknade efter bara två timmars sömn av att jag hade så ont att jag knappt kunde andas. blev skitskraj och satt och övade en stund på att dra in luft i mina lungor samtidigt som jag sakta lyckades veckla ut min kropp och dess stackars kotor och leder.
funderade på att ringa sjukvårdsupplysningen men kom fram till att det var smidigare att googla upp en kiropraktor och nu har jag fått akuttid imorgonbitti. hjälp, vad är det som händer med min kropp? känner mig som värsta skatan som bara klagar och gnäller fast den här ryggen har blivit ett centralt problem i min vardag och då måste man nog få gnälla lite ändå.

medan laxen tinar så läser jag om voltaire. ska skriva en reportage där jag i modern tid låtsas intervjua den lille gubben och för det krävs lite bakgrundskunskaper om hur han var va. bra för mig.
till middag ska jag föresten laga citron och saffranspasta med lax och avocado. tror det blir en hit. sedan ska jag glutta på zodiac för den har jag visst aldrig sett och så var det inte mer med det. vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar