onsdag 28 december 2011

sådär som december kan tendera till att bli

god morgon blogg! skoja, vilken dålig morgon. jag har blivit så väldans förkyld och mår som den där påsen skridskor som nån liten rackare kastade i diket. trots att jag knappt orkar sitta upp så kan jag inte ligga ner då min så kallade rygg härjar som vanligt. numera är smärtan ganska centrerad och lite punktformig om nu smärta kan vara punktformig och centrerad? numera är smärtan också lite stickig och det känns som att ryggen faktiskt kommer brytas i femtio delar om inte allt för länge. schönt. tur att jag har tid hos kiropraktorn idag. hoppas han knäcker och bänder lite och att jag senare kommer få en frisk och ung och glad och icke-ond rygg!

trots att jag är sådär ynklig och febrig och snorig och röd i nyllet och trots att jag inte ens kan ligga i fosterställning så håller jag dock humöret uppe. jag firade en minimalistisk men så himla grym jul i norrköping och den förgyller min arma stackars sönderbrända hjärna. skoja om att hjärnan är sönderbränd men jorå, den känns lite halvtaskig och tung efter att jag blev sjuk. drömde någonting asnice gjorde jag också men vad det kan ha varit minns jag tyvärr inte. kanske räddade jag världen en gång för alla eller nåt sånt nobelt?

nu sitter både frasse och lovis på ett tåg på väg ner till skåne och om jag inte hunnit gå och kolavippen runt halv ett skall jag gå och möta dem innan jag ska tvinga med dem till lille kiropraktorn va. sedan ska vi ligga i min säng och bara titta på dåliga drew barrymore-komedier och tycka synd om mig. hehe.

eftersom julen är slut och klockan är tidigt ska jag nog dra en runda julkalender nu. vi hörs senare! puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar