tisdag 20 januari 2009

pang på rödbetan!

kom precis hem efter en halvkväll på arbetet. när jag gick där i gamla stavanger, med herman i lurarna, så kändes livet lika bra som i en film. jag började skutta och tralla fram tills månen blev svart och det istället började hagla. haglet utlöstes av regn som fick sällskap av både åska och blixt. ohlala tänkte jag, som älskar när det regnar och jag dessutom är utrustad för oväder. oväder får, av främmande anledning, mig att känna mig odödlig. aningens märkligt må tyckas, men jo så är det.

dessvärre är jag inte odödlig. imorgon ska jag jobba dubbelt igen och detta tär verkligen på både kropp och nerver. plus att jag börjar bli sjuk igen! hallå, är det riktigt rätt? jag var ju halvdöd för en prick månad sedan, att drabbas igen anser jag inte vara ok. aja, jobb var det. med tjock plånka kan man köpa delar av världen och det tänkte jag göra någon dag. i övrigt så spelar slagsmålsklubben här på torsdag. jag och lasse har bjudit in ole på förfest och tänkte slå på stort. kanske tom. skapa moshpitt om hälsan tillåter. ossa!

-

hjälp. nu slog nog åskan fanimej ner rätt i grannens rabatt. jag sänder en tanke till lasse som förmodligen knatar hemåt i denna stund, må vädergudarna dig skona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar