torsdag 8 januari 2009

franska filmer och fula frisyrer

alltså, en sak som är aningens sorglig är att mitt hår är som en hög med lin.
ifall vi hade levt under en tid då häxor brändes på bål hade förmodligen min kalufs varit det virke borgmästaren valde att använda som startbränsle. aj. jag borde nog unna min frippa en god huskur.

igår skrev jag en lista över saker som nog måste ske i mitt liv detta året (bortsett från lite hårrehab).
numero uno är återuptagande av studier, på heltid.
jag klarar inte av att vara obildad och naiv längre. när man är tjugotvå så bör man väl ändå lyckas klura sig igenom en bunt simpla gymnasieuppgifter. jag tycker så och har även beslutat mig för att köra igång studerandet till hundra procent när hösten väl är kommen. malmö är staden jag valt att försöka ta mig till. varför vet jag inte. det stod mellan malmö, stockholm och norrköping. norrpan och den svenska huvudstaden känner jag så som mitt vänstra lillfinger och därför antar jag att malmö blir den största utmaningen. malmö är nog en bra stad och dessutom en relativt central plats i resten av europa. en ljusframtid är spådd.

ikväll är jag återigen ledig och jag firar detta med att släpa med johannes på den franska filmen "entre les murs" (översatt till klassen på norska). filmen handlar om ett gäng ariska (??) klasskamrater i paris. mer vet jag inte, men den hade fått en liten fin recension i stavanger aftenblad (den lite mer intellektuella tidningen i denna stad) och jag känner mig helt enkelt sugen på att få befinna mig i parre för en stund.

-

ok, en liten inflik gällande "spotify".
förmodligen är detta en suverän sak, jag menar lagligt lyssnande och helt gratis. spotify har dock gjort mig aningens besviken men förmodligen har jag telenor mobilt bredband att skylla på den punkten. anledningen till min besvikelse beror alltså på att alla låtar hackar. det känns som att jag slängt in en repig skiva i en dålig cd-spelare. ska det behöva vara så?

-

tja, jag slänger in ännu en flik och undrar varför det står "om du gillar denna blogg så gillar du även: blondinbella (och sedan en länk)" då du besöker min profil på bloggtoppen.se. vad har egentligen jag och blondinbella gemensamt förutom en blond och sönderblekt kalufs? samma skostorlek? ojvoj, där ser man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar