måndag 19 januari 2009

som hittat i halm

i lördags hann jag med både folken, checkan, cementen och slutligen en liten efterfest med flådiga drinkar och massa hasch. ni som hänger med i mina drogdebatter vet ju självklart att haschet fick stå för de andra och att drinkarna fick stå för mig. att folk är såpass ambitiösa att de bunkrar upp med drinkmixer hemma hade jag ingen aning om men det var kul och eftersom klockan passerade 06.00 tyckte jag mig vara tillåten en superfylla. jazzigt. kommer inte ihåg momentet då jag vred om nyckeln i vår ytterdörr men annars så måste jag säga att jag faktiskt var ganska sansad.

idag är det magicmonday igen och jag har precis vaknat från en liten skönhetssömn. jag hatar egentligen måndagar.
måndag är nog veckans värsta dag vill jag påstå, bortsett från mina gitarrlektioner som nu börjar bli en inpräntad vana. grannarna ovanför tycks alltid vara lite extra klumpiga på måndagar också. det stör mig. ovanför bonkas och konkas det och jag vill nog tro att de håller på med supertung supergympa i stilettklackar däruppe.

personalfesten igår bjöd heller inte på några dirty secrets. jag gick hem klockan tio efter att ha käkat majs blandat med lite gräddfil och en massa ost. utöver det satt vår tjocka spanska kock och såg arg ut medan alla andra shakade loss till carola och diverse dåliga (läs bra) hits! ossa!

nu ska jag slänga in en pizza i ugnen och sedan är det dags att packa ner gitarren i mitt snordyra och sjukt tunga hardcase. vad gör man inte för att få gå runt och se lite cool ut alltså?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar