tisdag 5 maj 2009

att åka tåg

godkväll blogg! sitter på mitt tåg mot oslo och plitar några rader. fick den briljanta idéen att ta med både dator och mobilt bredband och here we are! av någon anledning har jag fått för mig att jag tycker om att åka tåg. visserligen föredrar jag en gammal hederlig pruttande buss, men tåg är verkligen mer än okej ifall vi nu ska jämföra med att flyga onaturligt i ett flygplan.
när du åker tåg är du dessutom omkringad av vackert landskap, en cafévagn och tjocka tanter i kupén brevid dig. förvisso ser jag inte det vackra landskapet eftersom det snart är natt och därmed mörkt som in i graven utomhus, men det är principen som räknas, plus att jag faktiskt tänkte sluta mina ögon inom snar framtid och bara drömma mig iväg bort längst åkrarna. eh.

skulle föresten skicka ett sms till johannes men han fick inget sms för det hamnade istället hos min hyresvärd vigdis.
vigdis är gammal och tantig och missunnar oss att flytta på prydnadssakerna vi en gång hade i vårat hem. tur att jag inte skrev nåt i stil med:" tja, nu är jag påväg, imorgon ska vi supa satan och ha sköj, skulle kunna döda någon för en cigarett just nu!" för då hade stackars gamla vigdis nog fått en hjärtinfarkt och trott att jag var huligan på heltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar