fredag 15 maj 2009

konstiga fester eller jazz

goddag! igår uppenbarade sig spindel två för denna vecka på vårat köksgolv. svart och fjunig var den, men med mitt enorma tog kol på den lilla (stora) jäkeln och jag kunde andas ut. varför invaderas vårat hem av spindlar? snusk! hittade en död geting brevid mina högtalare idag och jag menar, vad fick den att tro att den ens fick komma in från början? alla djur som hittar hit kan ju få veta att de entrar dödens hus. mohöhöhö.

ikväll ska jag på någonslags konstfest med ole. förmodligen är den helt opretentiös men ändå parisflashar jag från en supadupapretto jazzfest jag en gång besökte tillsammans med raphaël. fina tider! ge mig mer högmod och jag är en i smeten av pretton! funderar på att bygga en ståtlig klänning av lite tyg men jag orkar inte gå och köpa en nål så jag antar att jag slutar i svart som vanligt.

simon lurade mig att han gjort en asfull (enligt honom var den snygg) tatooering igår. jag höll på att börja gråta. blåa tribals möter en ylande varg, kan det bli värre? som den godhjärtade och oärliga syster jag är sa jag till honom att den var fin som snus och att han borde vara stolt medan han kontrade med att han fan kan lura mig till månen om det vore så. söta lilla simon man ba ossa jazz jag drar dit inom en kvart! nu lyssnar jag på gammal god soul och funderar på att styra upp min stora tvätthög, vilken jag placerat mitt i hallen. imorgon jobbas det dubbelt igen och på söndag är det norges nationaldag vilket så även innebär helvetet eftersom jag även då går från café till restaurang med en knapp timmes paus. vi ses nästa vecka rå! tja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar