måndag 18 maj 2009

sådär när allt är över

goder afton! mina fötter värker och min kropp skriker av trötthet! lyckades på ett magiskt sätt komma upp imorse och ta mig till jobb ett i tid efter ynka fyra timmars sömn. tusen mackor lagades, landsdräkts beklädda människor sprang ut och in samtidigt som jag försökte bota helgens bakfylla med koffeinberikade drycker. sju timmar senare bjöds jag på en halvtimmes paus innan det var dags att hoppa på arbetspass två. att arbeta på restaurang är verkligen extremt slitsamt vissa gånger då alkohol är i princip halva grejen av mina gästers besök. folk blir fulla, skrikiga, rastlösa eller jäkligt generösa. ikväll hade jag nog ett gäng ganska hygglo prickar för jag är 700 kronor rikare efter en uppräkning där jag dessutom gett bort hälften av all min dricks! heja mig!

nu är det sömn på hög nivå. grannens internet funkar fortfarande prima och jag är fortfarande aningens upprörd över den trista händelsen som inträffade igår natt. sedan kan jag väl också korrigera mitt lilla fel gällande alexander rybak-inlägget.. det var i mars vi råkade på den lilla räven och inte i maj såklart. nu vet ni det! aja, sängen ropar på mig och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag inte arbetar i norge om ett exakt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar