onsdag 6 maj 2009

norska hufvudstaden

javäl, oslo! hittills har dagen varit utmärkt. blev väckt halv åtta av att johannes ringde samtidigt som mitt tåg rullade in på oslo centralstation. traskade av och tog spånkan till var johannes har sitt crib. vi kilade hem och droppade av mitt ton packning jag fått för mig att släpa med och sedan satte vi oss på en uteservering och njöt en mozarellamacka samt en god kopp starkt kaffe. nu har jag kilat runt i diverse vintagebutiker ensam då herr j är på jobbet och nu gör jag mig sakta redo för handsome furs ikväll. vilken kväll det ska bli! tog en take away-kaffe på caféet mitt emot lägenheten jag nu sitter i och slogs just utav att det faktiskt var vår gamle emmabodagranne för två år sedan som expiditerade mig. världen är liten.

nu ska jag softa i en soffa en stund, läsa lite mer i min underbara coupland bok och efter det blir det fest hela natten! hare gott osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar