tisdag 26 maj 2009

tisdagstristess plus regn

tja tråktisdag, du är så välkommen in i mitt liv! försökte powernappa lite men det gick käpprätt åt helvetet så nu våndas jag framför dator med boy omega och hans sorgliga kärleksdängor istället. om jag skulle bo i en storstad skulle jag lätt klackat på mig mina konstertskor och gått på random god spelning men eftersom jag bor i en småstad så finns det inga random goda spelningar att gå på en tisdag som denna. synd för mig.

tänker verkligen att jag borde åka och se cocorosie nästa fredag men flygbiljetter kostar satan i mig två papp tur och retur, vilket jag tvekar på om cocorosie är värda. förvisso tillåter min ekonomi mig dessa två papp men jag tror kanske att det vore lite väl naivt att bränna två papp på en endaste liten afton. för dessa två papp kommer jag ju liksom till new york! dumma papp!

har börjat freaka ännu mer gällande min new yorkresa som tycks te sig om den knappa månaden och detta beror verkligen bara på flygresan dit och hem. jag kommer inte överleva den ensam, inte en chans! jag kommer skrika, gråta, få panik och definitivt behöva någon att hålla i handen under dessa timmar. att åka själv skulle innebära hjärtinfarktsdöden om inte flygkrashsdöden redan hunnit ta mig. arma liv, vad ska jag göra? however, jag droppar tanken (som bara den gör mig nervös), har jag väl bokat en resa så måste jag åka om det så får bli den sista resan jag gör! nu tänkte jag styra upp mat och kanske plinka lite på min gamla gura, mina händer har blivit mjuka och jag tror jag är tillbaks på ruta ett gällande gitarren. övning ger färdighet och nu är det snart dags för mig att bli fullfjädrad musiker va!

1 kommentar:

  1. Haha, vilken tur att inte jag ska åka med dig, då hade vi nog panikat båda två och allt hade blivit ännu värre. Fast det är klart, det hade ju varit väldigt fint att få resa med dig...

    SvaraRadera