tisdag 12 maj 2009

snarlikt ett sommarväder

goddag tisdag! solen skiner och en värme har nått stavanger. jag borde sitta på verandan och läsa coupland men orkar inte förflytta mig från den hårda köksstolen jag i skrivande stund sitter på. har stängt ensam idag och det har verkligen varit stressigt för omväxlingsskull. först och främst hatar jag att stänga men det är rena rama helvetet att göra det helt själv när kunderna dessutom får för sig att välla in och beställa skadligt många cappucinos. satans turister!

stod tidigare och funderade på varför livet ter sig så som det gör. varför man träffar vissa människor vid random tillfälle och vad som senare gör att man bekantar sig, lär känna varandra och kanske rentav slutar upp som ett par eller bästa vänner. försöker inbilla mig att var människa har ett skrivet öde och att vi egentligen följer det schema som satts upp för oss, utan att vi själva är medvetna om detta faktum. jag vill ju tro att jag påverkar mitt egna öde och att jag trotsar den livsmall som livet valt att placera mig i men förmodligen är det väl min egna revolution mot mitt egna öde som är självaste livsmallen. hänger ni med?

herr dc skriver i sin bok "livet efter gud" om vad som gör oss människor mänskliga. katter blir katter för att katter stryker sig mot husse/mattes ben när de vill någonting och katter blir katter för att de alltid velar på att gå ut/stanna inne när en dörrkant gör sig aktuell. hundar blir hundar för att det gräver efter ben och kissar på lyktstolpar etc. tankegången är intressant och jag har själv börjat fundera i herr dc's banor. vad är ett mänskligt beteende? dagar som dessa skulle jag uppskatta en god diskussion så slå mig en pling ifall du vill diskutera saken. nu till verandan ändå, tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar