fredag 8 maj 2009

hårda bud i mellerud

hej blogg! jag är kvar i oslo och glassar livet. fick femton papp av phille i lön och tänkte fira detta med lite shopping.
i onsdags såg vi som bekant handsome furs. vilket band! vilket par! vilken musik! vilket framträdande! jag är kär i bägge två och kan nog nästan påstå att jag la en av mina bättre konsertupplevelser i bagaget efter den spelningen. alexei stod frenetiskt och stampade sin högra fot i golvet medan dan rockade satan på sin gitarr och de bögge var snygga och canadensiska och jag kände mig liten och fjantig som blek skandinav.

igår bjöd great lake swimmers och shearwater upp till ton och mystiken över kontinenterna på andra sidan havet växer sig bara större i mina ögon. jag älskar canada, jag älskar u s and a! jag älskar människor som är från canada eller de förenta staterna! ge mig mera! sångare tony i gls har jordens mest lena röst och jag rös gott åt de små söta tonerna hans mun kunde åstadkomma.
shearwater mixade instrument och visade sig vara snillen på det där med att spela musik, gott. blev lite kär i duden som spelade melodica, trumpet, synth och xylofon. tänker att om jag någongång tar mig till texas så ska jag söka upp honom och säga att jag en gång blev lite kär i honom. hoppas han blir glad. eh.

nu är sofia och arild i stan och igår firade vi deras ankomst med öl på mono så idag är jag bakis och ganska sliten men hänger inga läppar för det. ikväll kommer ytterligare två syskon zetterman till oslo och jag har släktträffsstämning långt in min benmärg.
tänker att jag ändå saknar lasse lite och jag hade önskat att vi två kunde få bo i denna stad ihop och tjäna satan och få vara coolast bland andra coola människor. det hade varit gott alltså. nu till dusch och sedan ska jag ner till kaféet mitt emot och köpa kaffe. här i lägenheten är inte kaffebryggare någonting som existerar och det var ju lite synd eftersom jag i normala fall bäljar i mig säkert två liter om dagen. tjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar