lördag 23 maj 2009

i en grönskande värld

god kväll! tänkte fixa till mitt vitaminintag och har pepprat skafferiet med tomat, gurka och vattenmelon. magnetic fields bjuder på eftermiddagsmusik och jag tänker att fanken vilken bra dag som just passerat. skulle dragit på konstutställning med ole men vaknade försent av att julia stod utanför dörren. heja julia som står på benen! ole har föresten blivit min konstpolare. vi ser på konst, går på konstfester och pratar konst 24/7 numera. konstfesten förra helgen var inte vidare pretantiös men jag tror jag lyckades fixa mig en dejt till ikväll. vi har bestämt hemligt möte på sting och det passar ju bra för ole och thomas lirar skivor och jag tänkte ju ändå gå dit och dansa satan.

eftersom jag bjudit in till förfest innebär det att jag måste städa upp den cancerliknande bråten som härjar här hemma!
att bjuda hem folk till ett bombnedslag är inte vidare snällt, hey de hade kunnat dra direkt till gaza ifall de ville se misär, så nu tar jag mig i kragen och diskar berget av disk i vår diskho! bra på den!

fick ett fint mail av lena, en gammal vän till mamma. hon skrev att min käre mor spått i framtiden och sett mig ute på vägarna med en karta i handen. att jag skulle bli en resenär visste alltså min mamma långt innan hon valde att lämna denna jord och nu följer jag det öde jag har placerats i. (någonting som känns skönt att veta eftersom jag spånat så) tur att hon inte såg mig med en yxa i handen eller bakom lås och bom. nu ska droppa mina dilemman om öden och skit och så tänkte jag väl mest njuta vidare. vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar