fredag 18 september 2009

då brazilien sprider gummi på ditt bord

god morgon blogg! inatt drömde jag någonting jag för stunden har glömt och igår drömde jag att alla spydde rosa fluffiga bollar och att jag sedan hade actionskills så som john travolta.
sitter i köket och lyssnar på lite noah and the whale innan jag strax ska knata iväg till jobb och senare detta "personalsamtal" min chef kallat mig till. nu skulle man kanske kunna tro att slitet var över för denna vecka eftersom jag inte har fler restaurangpass men tro det eller ej; jag ska spendera helgen med en pensel i handen! har lovat/tvingat frode att jag ska få måla över den fasliga gröna färgen på bageriet med lite vacker klingande vit färg.

minns när jag, sexton år fyllda, målade om min lägenhet i söderköping. tapeten var gräslig och mitt tålamod likaså så jag köpte en billig ljusgrå målarfärg och kastade färg på hela väggarna. resultatet blev inte dåligt men heller inte bra och dagen jag flyttade fick jag en bot på 9000 eftersom golvet och väggarna nästan var halvt förstörda. denna gång är jag dock förberedd, jag har tvättat väggarna med salmiak och vi har köpt nån plast att skydda det gamla knarriga golvet med. med andra ord blir det inga böter denna gång!

tänkte försöka springa förbi musikaffären och köpa nåt skojigt blåsinstrument lite senare också. inte en trumpet men kanske nån liten fånig flöjt eller vad som helst. nu blir jag musiker! tillsammans med min gitarr, mitt munspel, min munharpa och min melodica kan jag bilda ett helylle popband och det är vad som står på tapeten nu va!
aja, dags att snöra på sig pjucksen och knata iväg, helst skulle jag njuta morgonen med ytterligare en kopp kaffe men jag antar att jag har förpliktelser att sköta. vi ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar