fredag 25 september 2009

på språng

hej blogg! kom nyss hem efter en runda runt det lilla stokkavattnet. denna gång sprang jag. och svettades!
min nya hälsosamma livsstil är inte alltid så hälsosam men jag antar att man får göra det bästa av situationen. nu sitter jag och lyssnar lite på scout niblett och väntar på att klockan ska bli kvart i sex då jag återigen knatar ner till jobb och moneymaking.

fan vad jag är trött på att jobba alltså. dagarna känns som år och jag lider verkligen var minut. berättade för siv att jag faktiskt drar vid årsskiftet. hon blev ledsen och sa att jag borde stanna. hon sa att man måste stå ut med vardagen fast den kanske inte alltid är så skoj, jag kontrade med att jag inte har mycket vardag här i stavanger och att hon faktiskt har familj, hund (kinesisk nakenråtthund) och vänner här. siv föreslog att jag skulle skaffa familj, hund och vänner här jag med. jag nekade.
föreställer mig hur jag blir på smällen med den där birasvennenorsken, får ett fult kid jag döper till jarl-sigvard, skaffar villa på våland och jobbar kvar på skagen bageriet resten av mitt liv. hemska tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar