tisdag 15 september 2009

saker som varit

detta blogginlägg skriver jag i privat syfte, för att minnas dåliga saker som varit och för att lättare kunna uppskatta saker som de är nu. kikade förbi bloggtoppen och såg att jag prestenterat denna blogg med dessa ord: "förvirrad och ologisk, men samtidigt relativt underhållande för de som tycker om att läsa om mina flatmates som har högljutt sex i duschen eller om hur jag själv sliter ut mig på välbetalda arbeten."

vilka tider vi hade där på pedersgata alltså. fy!
jag kommer nog aldrig glömma då jag och loke satt sjuka i köket den där lördagskvällen då vincent fick för sig att riva duschen genom intimt umgänge med en (för oss) främmande kvinna! eller då jag stått och lagat spenatpaj och ugnen sprängdes, eller då någon stal vår tvättmaskin, eller då grannen under kom upp och sa att hon skulle "dräpa mig" (vi ringde polisen och tre busslaster fulla med konstaplar traskade in i vår hall). åh vad jag aldrig vill på på pedersgata igen!

nuförtiden kommer jag hem till en städad boning där alexandra kokat te. jag slipper oroa mig för svarta krulliga hårstrån i handfatet, jag slipper höra vincents stönande och jag slipper hysteriska junkiegrannar!
jobbar gör jag ju lika mycket så det slipper jag inte men jag antar att jag borde se mig själv som lyckligt lottad.

fick föresten min tandläkarräkning från rotfyllningen jag gjorde i somras. nio papp till odd, han måste väl ändå fått bästa lotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar