måndag 21 september 2009

det nya livet!

hej blogg! idag hade vi en praktikant på bageriet. han var sexton år, hade prasselbyxor och vägrade säga hej till alla gäster som kom in. en gång tänkte jag visa honom hur kassan fungerade men då brölade han på brunstigt tonårssätt och slafsade iväg som en gammal skraltig hund. varför agerar tonårskillar som att de vore grottmänniskor från en svunnen tid? jag är i chock!
praktikanten kommer tillbaka på torsdag igen, hoppas han har läst vett och etikettsidorna i hans högstadiebok tills dess.

igår kom jag fram till att jag ska bli lite utav en sundare människa. jag ska börja äta c-vitaminer och dricka vatten, motionera och hålla tillbaka på alkoholen. tog mig hurtigt ut i regnet med alexandra som sällskap och sprang ett varv runt lilla stokkavattnet (okej, att vi sprang är en överdrift. vi gick snabbt!) nu tänkte jag styra upp en grekisk sallad minus oliver och efter det tänkte jag svepa en liter vatten eller så. hörde att motion tydligen ska göra dig piggare vilket är ganska så bra eftersom jag alltid är trött.
heja mig!

1 kommentar:

  1. vadå är inte oliver nyttigt??? skräcken.
    skrattade gott åt brunst-teenagern btw, det är ju fördjävvla sköj med dagens ungdom alltså.. fattar inte heller.

    SvaraRadera