tisdag 1 september 2009

du stackars olycksdrabbade septembersjäl

god afton blogg! här sitter jag, den första september, med två halvtinade fiskpinnar inkörda under strumpan.
allt började med att jag suktade efter en kopp te. vattnet kokade i trehundra grader och slafsig som jag är hamnade hälften på min tå istället för i koppen. en brännblåsa i storlek stor spindel pryder min numera ofagra "ringtå" och jag har pillat i mig en sådan där värktablett som hämmar hjärnans smärtsignaler men ändock bränner tån så som helvetets alla eldar. vilken soppa, jag anar en lång och sömnlös natt framför mig!

i ett försök till att koppla bort min olycka så sitter jag och lyssnar på regina spektors senaste platta. är detta inte lite väl tråkigt för att vara fröken spektor? "laughing with" är min favorit so far men förutom den så tycker jag allt känns lite medelmåttigt. det låter regina spektor alla gånger, men är detta bra? kanske bör jag ge den fem lyssningar och sedan uttala mig då jag faktiskt allt som oftast halvsågar de flesta skivor jag väljer att skriva om eller så är den rätt och slätt kanske lite tråkigare än det hon tidigare gjort? den som lyssnar lär!

hade efterfest hemma i lördags. bark är återigen överallt och jag kan inte ens säga att jag hade speciellt kul då jag var full som ett ägg. funderar på att kasta pinnarna på polackhuset och sedan grina en stund över olycklig förälskelse, olyckliga olyckor, över att jag jobbar dubbelt imorgon och över att jag måste dammsuga i hallen innan sängen kallar.

på onsdag packar jag ingenting men flyger till oslo ändå. finally! sista tiden har varit konstant arbete och stress så nu vill jag bara få vara ung och fri en liten stund igen. det arma vuxenlivet tär på mig och jag börjar bli mer övertygad om att även mina dagar är räknade i stavanger. jag håller ut detta år och sen sticker jag till malmö och studentliv! hallelujah!
nu vill jag inte arbeta mer! passion pit var det ja och jag kan ju hoppas att blåsan är borta för jag har ju i åtanke att DANSA!

1 kommentar:

  1. Åh fina du, nu vill jag sitta och dricka te och spela yatzy med dig. hihi hoppas tån klarar sig.

    SvaraRadera