onsdag 2 september 2009

hon som vandrar ensam

hej blogg! utanför mitt fönster vandrade just "nattvandrerskan" förbi. hon brukar kila omkring i krokarna och på den sista tiden har det blivit mer regelbundet. kvinnan, som kanske är i femtioårsåldern, utgör inget direkt hot. hon ser snäll och lugn ut men samtidigt så kryper ett kallt obehag längst min rygg var gång hon traskar förbi utanför köksfönstret. vad gör hon ute såhär sent? vad är hennes mission med dessa promenader? kan hon inte gå runt utanför någon annans fönster?

brännblåsan på min tå sitter som den ska men har slutat göra direkt ont och jag kan pusta ut och låta mina armar och ben härja fritt imorgon kväll. jag vill hångla men har fått gummisnoddar i hela käften och tänker att det nog är bäst om jag låter bli.
äntligen styr jag upp denna stålhög i min mun och mister mark tror att jag har en dryg månad kvar på min lidelse. bra för min mun, bra för marks plånbok, synd för min plånbok. aja. jag ser all investering i mig själv som en god gärning, tänk att man ska släpa runt på sin kropp och sitt utseende resten av livet! detta kan inte vara olyckligt med andra ord.

nu spelar boy omega lite fiol i mitt kök men jag borde verkligen sova eftersom jag lovat att komma ner och laga 65 rundstycken innan kvart i åtta imorgonbitti. arbetsmoralen sitter iallafall som den ska, heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar