tisdag 22 september 2009

ja, vi snackar guld

god morgon blogg! steg upp ur min säng för ganska så precis tretton minuter sedan och nu sitter jag här, surplandes på en lagom varm kopp kaffe och njuter lugnet med daniel johnston och en cigarett. åh vad jag älskar morgnar!
min säng var skönare än någonsin tidigare men dessa ensamma stunder jag har på morgonen är verkligen någonting jag inte vill byta ut mot ett tjockt täcke så därför klev jag upp och gav kaffebryggaren en dos kaffe istället.

"snicksnacket" jag hade med min chef i fredags gick precis som väntat. jag bör tona ner hispigt temperament och sluta vara sur.
sur? jag är liksom aldrig sur. jag blir arg, exploderar, skriker i tre minuter och sen är jag healad från dåliga tankar.
plus att detta endast (ehe) sker när jag anser folk ha fel. men, jag ska ta åt mig kritiken, försöka att inte vara en surhagga mer än nödvändigt fast hallå, vi har en yttrandefrihet i detta land som jag faktiskt tänker ta vara på! bara för att folk tycker man ska sitta och dregla som en lydig hund betyder det inte att det alltid nödvändigtvis är rätt. jag vägrar vara en hund!
utöver mina attitydsproblem arbetar jag dock tydligen väldigt bra så helt skruvad kan jag iallafall inte vara. skönt för mig.

föresten, när vi ändå snackar hundar.. siv har köpt en hund, en kinesisk liten nakenråttehund. fy siv. fy! sen tycker jag faktiskt att jag förtjänar en eller två kommentarer här i bloggen ibland. igår var ni trettiotvå unika läsare. trettiotvå! tänk om jag hade radat upp er i mitt kök, då hade ni inte fått plats! aja.

1 kommentar:

  1. haha, aaw. rada upp oss i köket och sen skjuta oss en efter en? så arg är du väl inte? :(:(

    SvaraRadera