fredag 5 mars 2010

fantastiska fredag?

hej blogg! jag somnade klockan sju igår kväll. hade ställt klockan på nio men sov igenom alarm och hysteriska ringsignaler. vaknade igen klockan noll.två av att jag trevade omkring på golvet. jahapp, så jag är en sådan där förflyttar mig i sömnen?
drömde att vi var på en bensinmack som började brinna. sofia använde mina sista pengar till öl med fruktig smak. flaskorna var rosa och hade ramlösaetiketter och jag tänkte att det nog var en bra öl. drömmen fortsatte med att jag plötsligt var hemma och letade efter min blommiga kjol på golvet därefter vaknade jag, mitt i letandet. schönt!

somnade om efter fyrtio sidor i sara stridsbergs drömfakulteten. boken gör mig olustig och framställer hela valerie solanas liv som tragiskt. var det verkligen så? förvisso vet jag att det mesta är fiction och sara har skrivit utifrån vad hon tror/vill ska ha hänt men jag tycker det känns aningens orättvist att jämföra hela solanas liv med en uttorkad öken?
anyway, somnade om och vaknade igen klockan tolv. jag tror jag är utsövd!

håvard frågade föresten mig igår, efter att ha läst här, om jag är deppig och jag har fått samma fråga förr.
nej, hörrni jag är inte deppig! jag är till viss del bekymrad men verkligen inte deprimerad! ni som känner mig väl vet väl att hälften av detta drabbel jag skriver här är ironiskt? klagan över pojkvänner (jag inte har), gnäll över vintern, tjafs om sömnlöshet, yadayada, allt det där är bara tankar med en twist. ok? jag måste ju skriva om någonting och varför inte ta upp saker med anknytning till mitt liv? kanske kan jag verka bitter, arg eller ledsen, och sure, det är jag ibland! fast de gånger det faktiskt är allvar så bollar jag det med antingen min far eller någon annan som står mig nära och inte här i bloggen. are you with me?

however, nu ska jag ut i solskenet och lämna tillbaka en blazer jag köpte på h&m igår. den var skitsnygg och mörkblå med guldknappar men dessvärre för färgfull för mig. i stay black, som lovis hade sagt! här får ni windmills video för tokyo moon, bara för att det är fredag . tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar