onsdag 3 mars 2010

radikala förändringar

jaha blogg, då var det onsdag! veckorna springer förbi men vintern verkar inte vilja avta för det.
igår snöade bergen igen och jag ville gråta. har passerat stadiet då jag blir trött och deppig, istället blir jag ledsen. sådär som när någon har dött. kommer jag någonsin få gå barfota i mina mohedatofflor igen? blir det överhuvudtaget aktuellt att plocka fram min jeansjacka ur vår/sommargarderoben? det känns inte som så.

det mest plågsamma med denna vinter är att jag inte får använda alla mina skor jag så gärna vill använda.
vinterpjucksen har gjort sitt för länge sedan och jag vill bara få gå runt i tygskor eller sandaler. fan.

då livet igår kändes som mest meningslöst klippte jag av mig håret. nästan tjugo centimeter slitet lin hamnade i papperskorgen och nu räcker mitt burr nätt och jämnt ner till axlarna. har ångrat mig både en och två gånger samtidigt som jag tror denna radikala kökssaxklippning kommer främja en god karaktär och många lyckliga stunder. heja!
försöker övertala pernilla att komma hit och dansa till slagsmålsklubb och novelty sounds i helgen. pernilla är ren och pure lycka.
att få vara i hennes sällskap gör den mest deprimerade snubbe överlycklig. tur för mig att jag har henne!

nu väntas mig en färd till biblioteket där jag ska låna böcker som lär mig franska. har börjat tjyvdrömma om att flytta tillbaka till paris och vem vet, kanske är det där jag spenderar hösten? oui oui, paris paris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar