torsdag 18 mars 2010

tillbaka till nittiotalet

hej blogg! eftersom klockan blivit natt och jag inte har i åtanke att gå och lägga mig så kan jag passa på att berätta om den första ölen jag någonsin drack. jag, simon och sofia var hos vår far som på den tiden bodde i ett stort vitt kalkhus kallat "västra lund", året var 1993 och det var samma sommar som jag lärt mig öppna burkar.

någon hade placerat en filt vid syrénbuskarna och dit tog jag med min yngre broder som var lika exalterad som jag över den oöppnade ölburken jag lyckats racka. så, vi slog oss ner, kapsylen sa poff, och där satt vi. tog varannan klunk, njöt utav sommaren och livet som barn. jag kan fortfarande minnas att ölen var ljummen efter att ha legat i solen hela dagen. jag minns hur solen började gå ner och jag minns hur vinden lät. jag minns att jag tyckte om öl just där och då.

såhär i efterhand kan man tycka att min far var ganska så ansvarslös då han lämnade den där ölen i räckhåll för två små skitungar, men vi var nöjda och minnet utav händelsen är någonting jag väljer att romantisera istället för att dramatisera och så var det med det.

här får ni en låt jag tycker låter som sommaren. vi hörs imorgon, då ska jag även träffa både emelie och åsmund igen. hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar