lördag 13 mars 2010

dagen jag vann!

hej blogg! ikväll öppnade jag, för första gången sedan år 2007, en flaska skumpa. jaha tänker ni, vad att fira? har du kanske vunnit på lotto? nej. anledningen till detta stordåd berodde på att jag stod i champangebaren och en bunt kvinnor hade lust på varsit glas mousserande. dang.

jag har tidigare vägrat öppna "skjutkorkar" efter att en liten jäkel by random smällde av en centimeter från att jag blev blind.
det skedde i paris ovan nämnda år och det är ett trauma jag inte kunnat förtränga. men, ikväll var jag alltså tvungen.
efter att korken poffat av (i min hand) blev jag helt mör i benen och skakig i armarna. lyckades på något sätt behålla lugnet och då jag tagit ett djupt andetag kunde jag ge dessa lyckliga kvinnor det dem önskat. heja mig, ett steg i rätt riktning! jag tror att det bästa sättet att komma över sina rädslor är att trotsa dem men ibland vågar man helt enkelt inte. idag vågade jag. efter tre långa år! jazzigt!

eftersom jag drabbats av den stora vårhysterin så har jag föresten startat ett nytt fritidsprojekt. projektet heter "tvätta ut vintern, stryk in våren" och går ut på att jag måste tvätta och därefter stryka alla kläder jag äger. skittrist projekt jag vet, men det känns som att hela kompaniet vårtröjor, vårjackor och vårklänningar dammat ihop under vintern så jag har dessvärre inget val. hej ufo!

nu ska jag slänga in sista lasset, köra igång lite god musik, rulla en cigarett och därefter lägga mig i min säng och njuta av mitt liv. guten nacht blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar