onsdag 17 mars 2010

som i en skog

hej blogg! ibland när jag lyssnar på vissa låtar blir jag sådär sjukt uppslukad att jag bara vill hoppa på nåt stort sjörövarskepp, krossa jordens alla stormiga hav, pausa i någon läskig skog och där sedan slåss mot konstiga troll och läskiga varulvar.
musiken får mig att vilja krypa under taggtrådar, akta mig för fällor, sova i träd, fly från hyenor och laga mat över öppen eld men istället för att få göra allt ovan så är jag stuck i norge där det mest exotiska möjligtvis är en fylla eller nån torftig tur upp på ett fjäll.

inte många fel med norge men jag har börjat bli uttråkad här och suktar efter äventyr! hallå någon, vi kan paddla amazonfloden och jaga krokodil? åka transsibiriska eller segla till usa? uppleva ryssland per fot, eller helt enkelt lära oss surfa i australien?
jag vill klättra i berg och hajka, kan tom. sträcka mig till att ro ut till någon obebodd ö här i krokarna. vad sägs? friluftssemester deluxe!

idag sov jag till fem och efter det har jag lyssnat non stop på sunset rubdown. jag älskar sunset rubdown så som jag älskar min familj och mina vänner! när kommer de hit och spelar för mig måtro? tänker att montreal nog måste vara en väldans spännande stad eftersom så många goda akter kommer just därifrån, var skulle de annars få inspirationen ifrån?
handsome furs sjunger förvisso "we hate this city, it is our home" i en låt så jag ska inte låta mina fantasier skena iväg, men ett besök vore verkligen på plats en dag! nu ska jag kila ut i regnet en liten stund, knata längst vattnet och få känna att jag åtminstonde lever lite. hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar