onsdag 15 april 2009

chiligrytor och ingen annan än otis

jaha, då sitter jag hemma i köksfönstret och lyssnar på otis redding igen. den gamle goda soulen är verkligen god!
någonting annat gott är min chiligryta. egentligen är det ju trevorts recept men jag har anammat det och nu är det mitt!
tror dock att jag hade i för mycket tonfisk, nu är det liksom inte mycket annat att äta än just fisken. fisk är förvisso gott, men jag vill påstå att man nog inte ska få för mycket av det goda, det resulterar allt som oftast i högmod och egoism. ok, denna gryta ger mig nog varken högmod eller egoistisk karaktär, men man ska alltid vara på sin vakt!

om jag ska vara helt ärlig så känner jag mig faktiskt aningens deppig för stunden. varför har jag inte den blekaste om för just nu har jag inte en ynkaste sak som tynger mig. kanske är det min trötthet som tagit över och får mig i denna sinnesstämning. sov fyra timmar inatt och har varit vaken sedan fem imorse. förmodligen är det tröttheten ja. nu står lite tvätt och städning på schemat och sedan tänkte jag vara i säng till klockan tio, jazz!

1 kommentar:

  1. Nu ska jag kommentera som jag lovade! Vad kul med lägenheten, jag hoppas du flyttar till Malmö så jag kan få se dig lite oftare! Vad ska du göra i där?? Jag är på praktik nu, det är skikul, får ge injektioner och ta bort stygn och allt möjligt. Apropå matlagning så lagar jag din spenatpaj med jämna mellanrum. Det är den godaste pajen, helt klart. Puss!

    SvaraRadera