fredag 24 april 2009

frustrerande vattenproblem

alltså, i onsdags valde vår toalett att paja. den sa kolaps och stod fram till för någon timme sedan och spolade vatten konstant. säkert en liter i sekunden har den pumpat ut de senaste två dygnen och eftersom detta nog påverkar vår vattenräkning ganska så drastiskt så kände både jag och lars att ta tjuren i hornen och ringa de där sablans husägarna vilket vi även gjorde.
strax innan jag valde att lämna jobb ett denna dag tog jag upp toalettproblemet med min chef som händigt visade hur jag skulle fixa kruxet vilket jag även gjorde. den biffen avklarad men i och med att toaletten pumpade ton så gick vi ner i källaren och försökte skruva på vattenkranarna för att försöka stänga av vattnet upp till oss, det skulle vi inte gjort för nu funkar som sagt inte varmvattnet. vilken nit.

nu har jag varit och kikat på varmvattenberedaren som ger relativt klara instruktioner om hur man ska sätta på det varma vattnet igen. problemet är bara att vår varmvattenberedare inte alls ser ut som varmvattenberedaren på instruktionsskylten. skruva på kran två står det. kran två finns inte! vad ska jag ta mig till?

här sitter jag med hårfärg i hela frippan och undrar hur fan jag ska ta mig ur denna härva. första tanken gick tillbaka till stenåldersfolket, de hade minsann inte mycket varmvatten att vältra sig i när de skulle tvätta kalufsen fri från färg. sedan kom jag på att stenåldersfolket inte färgade håret. satan och nu börjar jag jobba om 45 min. vattnet som rinner ur vår kran är säkert 3 grader varmt och ifall jag hoppar in i duschen i dessa temperaturer så lär jag ligga sjuk resten av året. nöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar