lördag 18 april 2009

när någon däruppe tror på dig

imorse när jag satt ute vid vattnet och njöt mitt frukostkaffe så kom det förbi en märklig man. mannen presenterade sig som arne och gav mig två kronor utan att jag ens hann blinka. sedan frågade han vad jag hette, välkomnade mig till norge och slutligen gav han mig en kram och ett stadigt handslag. hej arne, tack arne, hejdå arne! hur som helst blev jag glad och de två kronorna skänkte jag vid ett senare tillfälle till en bössvandrare som i sin tur blev glad. vad trevligt att folk blir trevliga då solen skiner från vår fina himmel.

en annan sak som gör mig glad är att spindeln efter två dygn äntligen är ute ur vårat hus. det är som att någon skickat mig en skyddsängel! storyn lyder: när lasse kommit ur sin dusch denna morgon så slängde hon på sig en handduk i tron om att hon skulle bli torr och god. lasse blev varken torr eller god, hon blev antastad av den gigantiska jättespindeln som sakta kröp över hela hennes lilla arm! eftersom denna spindel verkligen var av det gigantiska slaget så skrek lasse i högan sky. då kom skyddsängeln cecilia askesjö trallandes och tog upp den gigantiska jättespindeln i sitt högra ben, sakta bar hon sedan ut kräket till frihet, grönska och andra spindlar och så var det med den saken.

nu är det dags för mig att tralla till jobb två efter ett kortare break. funderar på att bryta min vita vecka ikväll bara för att trotsa mina principer. vem vill sitta nykter som en kungsräka en lördagskväll som denna? inte jag! cementen bjuder upp till dans och lirar depeche modes nya skiva som kommer ut i butik så det bådar gott. better bring my dancingshoes just in case. så får det bli, vi snackas och sånt, tjilevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar