fredag 24 april 2009

gällande feber..

alltså, fever ray! karin dreijer andersson, vilken kvinna! jag får fina tonårsminnen och tycker hela albumet påminner så extremt mycket om the knifes första skiva. samma svävande, drömska melodier som får mig att vilja vara sjutton år och full på en äng.
eftersom solen gått i moln kan jag inte jobba vidare på min fagra solbränna och ska därför istället lägga mig ner på min säng och spendera eftermiddagen dagdrömmandes. svarta pantern verkar ha varit en illusion för nu har jag vänt på alla stenar utan att finna honom men det går ganska fint ändå. jag har ett hem och vänner jag bryr mig om (förhoppningsvis så bryr de sig om mig också) så det finns verkligen ingenting att klaga på. kanske går jag ut och tar en spaningsrunda ikväll men jag vill inte lova förmycket då jag jobbar dubbelt imorgon igen.

hittills har dagen varit en törstig sådan, jag har haft någon slags dryckhysteri och surplat saft, juice, te, kaffe, vatten och cola zero som en annan dåre. ibland vill man bara dricka allt man ser! min törst kan inte släckas men jag antar att jag ska tolka detta som att min inre demon nu törstar efter ytterligare kunskaper och upplevelser så jag får väl bara fortsätta inhalera och hoppas på att jag en dag vaknar upp med en bright skalle och en törstsläckt kropp. det hade varit gott!

näni, jag svamlar och skriver mest för att jag är för trött för att kunna hålla ögonen öppna. nu blir det powernapping på hög nivå, sedan tänkte jag färga håret och tvätta ut den hemska blekningsmassan under iskallt vatten. varmvattnet har kollapsat och dagar som dessa får en att minnas tillbaka på tiden då elektricitet inte existerade. so long!

-

föresten, jag lassar lite youtube igen. fever ray får stå för den nöten, goder natt då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar