fredag 17 april 2009

när man ändå talar om troll..

jag hade helt glömt bort att våren inte bara är grönskan och kärlekens årstid. våren står för någonting fruktansvärt som borde förgöras, förintas och förtvina i förgrunden, vi snackar skadedjur!

igårkväll runt läggdags satt jag och pysslade i mitt rum. helt fredligt satt jag där och plockade bland pinaler strödda över mitt redan stökiga rum och PANG kom spindeln så stor att den knappt kunnat få plats i min hand. jag skrek i högan sky samtidigt som detta snuskiga väsen glatt traskade in under min säng. WTF?

vad får detta äckel att tro att den får hora under min säng? ovanför min säng bor ju som bekant våra fasade grannar (som vi förövrigt tror sysslar med någon slags prostitution eller bordellverksamhet) och nu har det flyttat in en spindel under sängen också. ve och fasa! detta huset är bannat av djävulen! jag kan bara gråta åt denna misär och över att vår dammsugare blåser ut luft istället för att inhalera monsterspindeln under min säng. hjälp mig någon! anticimex, hitler, al kaida, vem som helst! få bort all ohyra som sänker ner mitt hem i avgrunden! i och med denna vädjan byter jag samtalsämne och nu snackar vi twitter..

..twitter?
tidningarna lägger ner tonvis av spalter innehållande positiva uttalanden om detta twitter. jag finner dock ingen poäng?
"läs celebriteternas egna ord här!" javäl? vår värld blir lustigare för var dag som går, hallelujah ge mig ett avbrott!
(såklart har jag skaffat twitter bara för att vara en i "gemet" eller vad man nu säger, tjolahopp!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar