tisdag 21 april 2009

historien fortsätter

för er som undrat så bröts den vita veckan, men inte vidare glad för det var jag i söndags.
stavanger är verkligen en lustig stad som pendlar fram och tillbaka mellan att vara genomgott eller helkasst. lördag var helkasst men jag kan inte sätta fingret på varför. jag minglade, pratade med lite trevliga människor, drack med måtta och tog till och med en svängom på dansgolvet. efterfest stod roar med det stora skrattet för och egentligen borde väl alla följt med, men lust och liv var som bortblåst och kvar fanns bara sömn och säng och en aning saknad över någonting större och bättre.

söndags bjöd på sol och middag i solsken men inte vidare glad för det var jag i söndags. söndag är en lustig dag som pendlar fram och tillbaka mellan att vara genomgod eller helkass. söndags var inte helkass utan istället asmysig då solen gått i moln och vi istället kunde bänka oss vid köksbordet med goda skratt och en bakad paj. ibland ska man helt enkelt stanna hemma.
borta bra men hemma bäst! förhoppningsvis köper jag mig ett nytt hem i malmö snart.
har ju fortfarande inte sett lägenheten som barikerat mina stackars drömmar, men jag hoppas på en god utväg. har ansökt om lånelöfte och nu är det väl bara att åka dit och se skiten.

ikväll har jag varit ledig och kvällar då jag är ledig resulterar i att bli kvällar då jag vill klä upp mig och se folk.
ikväll har jag klätt upp mig och nu är jag alltså redo. vi hörs senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar