onsdag 8 april 2009

påsken -spritens högkvarter!

jag har påsklov från mitt lilla bageri och firar med en baileys sådär på ljusa dagen. köpte med två liter från flygplatsen i paris och tänkte att det fan skulle smaka en onsdag som denna. bra tänkt! har shoppingspreeat två dagar i rad och detta har resulterat i en fräsh "nittiotals-jeansjacka" från acne, nya solbrillor, två tröjor, lite smycken och ett par nya sonyhörlurar eftersom jag söp bort de förra på en efterfest där alexander (min chef) förövrigt stal en gigantisk gosedjursälg.
nu sitter jag och beundrar mina eminenta köp och tänker att jag fan är född för att få shoppa. jag ska bli en klädguru, äga allt!

igår kom mina biljetter till handsome furs som en gåva från ovan. notera att jag skrev biljetter och inte biljett. jag fick nämligen två för priset av en! de som sitter på tiger safari box-office i oslo måste vara bra snurriga. tillsammans med de två biljetterna (som egentligen bara skulle vara en) så fick jag även ett litet fint kvitto som tackade för mitt köp av tre tiger lou-biljetter! hallelujah! tack tiger safari, nu ska jag skänka den andra biljetten till nån snygging jag kan få hångla med! höhö.

dagen har utöver ovan varit en mycket bra sådan. jag har fått tillbaka skrivlust, matlagningslust och städlust. lusterna flödar som ett vattenfall, med andra ord! såg tre gothare på stan och det piffade också upp i regnet. gothare är ett utdött folkslag här bland alla sportfånar och halvalternativa kids. jag blev varm ända in i själen och log över att jag aldrig tänker förstöra mig själv med ett par sunkiga platåstövlar i plastläder varvat med fräsha nätstrumpbyxor som får benfettet att sippra fram genom hålen. tack för att jag föddes med någorlunda öga för stil!

nu är baileysen uppdrucken, jag varm i magen och min säng redo för en tupplur. steg upp innan ottan och har fått lov av mig själv att eftermiddagssussa. ikväll hälsar twin peaks på igen och efter det blir det fest fyra dagar i rad. hundra procent tillägg på restaurangen och jag kommer arbeta bakis resten av veckan. ossa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar