måndag 10 augusti 2009

att vara sjukskriven

hej blogg! efter ett hysteriskt samtal med min far valde jag att uppsöka en läkare igår. läkaren kunde kostatera en släng av bronkit möter luftvägsinfektion så nu käkar jag antiobiotika och är sjukskriven fram tills fredag.
i samband med att jag fick mitt ovälmående bekräftat släppte ytterligare ångest och diverse plågor. jag behöver inte oroa mig för döden längre eftersom varken aids eller cancer står på min meny! sverigesaknaden sitter där den ska men i goda vänners lag är det ingenting som längre tar kol på mig.

i och med att julia tar semester imorgon så blir jag lämnad ensam på theodor dahls gate en tid framöver. samtidigt som jag verkligen uppskattar sällskap i många lägen så ska det verkligen bli skönt att få skrota omkring hemma helt ensam de tre kommande veckorna. jag har mailat komvux, köp ett snordyrt (tusen svenska riksdaler) svensk-engelskt lexikon och nu kan man kasta engelska b rätt i min förberedda fejja eftersom jag äntligen ska få plugga igen!
utöver studier och såsmåningom jobb så ska jag fortsätta plinka ihop lite halvkassa låtar och styra upp nåt som kan kallas en myspaceprofil. linda och jag har startat bokcirkel och jag känner någonstans att jag håller på att utvecklas till det bättre. lucky me!

patrick cleandenim får bjuda på ett godnatt för denna afton. jag rekommenderar och sprider denna man vidare:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar