måndag 3 augusti 2009

mot grannlandet igen

igår hade min blogg femton besökare vilket förmodligen är rekord. vet inte om ni stackars läsare hade förväntat er en liten uppdatering på hur emmaboda var men hur som helst tänkte jag ge er en snabb tillbakablick.

jag behöll nästan alla kläder på och såg handsome furs som planerat! fick hångla lagom mycket men det viktigaste som skedde var att jag återförenades med ett stort antal människor som betyder extremt mycket för mig. nu ligger ångesten och trycker innanför mitt pannben som en tumör. jag vill faktiskt inte åka hem till stavanger! lisanja har packat sina väskor och är utflyttad då jag stiger in genom dörren på theodor dahls gate (förvisso sitter julia redo i hennes ställe) och jag fasar verkligen ögonblicket då jag hoppar på flygplanet som ska ta mig tillbaka.

varför är avsked så extremt svåra? jag vet inte hur jag ska kunna hantera detta faktum att jag inte kommer se de vackra nunor jag vill se på ett tag. jag vet inte hur jag ska hantera detta faktum att min bästa kompis lämnar mig för en lägenhet på hornsgatan (jag är glad för din skull lasse, alla gånger! det är dock en hård och förödande sanning att vi inte längre är sambos)

nu ska jag slänga på nån blödig whitney dänga, packa min väska med tårfyllda ögon och sedan lämnar jag mitt forna hemland för mitt nutida hemland. vi ses i norge, beklagligt men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar