fredag 21 augusti 2009

en internetiserad värld

förra veckan fick jag ett mail från cdon.com där de hävdade att jag haft en obetald faktura som de skickat vidare till norsk inkasso. helvete! tänkte jag men kunde i hela fridens namn inte förnimmas några obetalda räkningar.
då jag inte har lust att bli skuldsatt hos någon började jag virka i saken. först och främst kan man inte tala i telfon med cdon.com. så all kontakt måste ske via mail, något jag anser vara extremt korkat. hur många mer timmar tar det inte att styra upp saker via mail? efter tre dagars mailkontakt och några gamla banknotiser kom JAG fram till att den obetalda fakturan i självaste verket vara en för länge sedan betald faktura som cdon.com glömt att registrera. wtf?
fick nyss ett mail från inkassot där de skrev att cdon.com motagit min betalning och dragit tillbaka inkassogrunkan medan cdon.com inte har yttrat mig ett ord sedan mitt senaste arga mail. är jag inte värd en ursäkt eller typ åtminstonde 500 i bonuscheckar? jag blir så upprörd!

utöver ovan nämnda så har jag fått min iphone denna vecka! vilken klippa, facebook rätt i handen dygnet runt om jag så vill!
nu ska jag ringa björn, käka en torsk och sedan kanske man kan få sig en liten stänkare såhär på fredagkvällen. jag har avslutat antibiotikakuren och är nog tom. lite frisk nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar