tisdag 18 augusti 2009

om jag skulle skickat mjältbrand?

jag har fått mitt lexikon. hallelujah! blev helt yr och kände mig en kort stund som en stolt moder till en unge, vilken precis lärt sig cykla! vilket lexikon! här ska glosas och grammatikcheckas hela aftonen.

på tal om mödrar så tycker jag föresten att alla dessa "mammabloggar" börjar störa min husfrid. jag har ingen som helst lust att läsa om alla stackars tjugoåringar som konkar omkring på en bulle i ugnen och en i famnen. ta det lungt, använd kondom, skaffa barn när barnet är efterlängtat och önskat istället för att blogga om era snedsteg och sedan hänga ut bilder och citat på/från nåt stackars oskyldigt kid. skandal. for sure har dessa ungar jag (och resten av världen) kan läsa om i era bloggar blivit det ni älskar mest av allt och for sure vill ni att hela världen ska få veta det också, men snälla morsor: låt barnen vara barn och håll dem utanför internet så länge det går! end of my opinion!

roffade åt mig lite flyg för under tre hundringen till och från oslo om dryga två veckor. passion pit ska skålas och dansas till. ikväll sväljer jag min sista dos antibiotika och nu börjar hösten arta sig på riktigt. bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar