tisdag 25 augusti 2009

bitande vindar och slintande knivar

hej blogg! i söndags, klockan kvart i åtta för att vara precis, klev jag ut ur mitt hus och traskade vädersträcket väst. tio minuter senare stod jag utanför stavangers kulturhus som valt att visa inglourious basterds med start klockan åtta.
heja tarantino, han scorar tio av tio möjliga med denna film. och vilken film! fyndiga repliker, eminenta skådespelarinsatser, lysande story och sedan musiken. detta är en film du inte kan tycka illa om! tänker tillbaka på historialektionerna jag hade under mina gymnasieår (eller om det var i högstadiet du läste andra världskrig) och önskar att denna historia var den sanna. filmen klättrar hur som helst upp till obestämd plats på min topp tre lista. slut.

gjorde en fasansfull upptäckt gällande mjölken i min kyl. den hade blivit vit och klumpig gröt över en natt. hur kan detta ske då bäst föredatumet printats till tjugonionde augusti? funderar på att städa hela kylen någon dag. typ dränka den i klorin och skrubba tills det inte finns någonting kvar. borsta bort den flammande bakteriehärden. när vi ändå snackar bakterier så tänkte jag att det vore värdigt att styra upp disken, hoppa in i duschen och sedan göra mig redo för natten. när du inte har några kompisar så är det tur att sömnen finns.

ute är det höst nu och på torsdag pantar jag sommarjackor mot höstjackor. hej!

1 kommentar:

  1. sjukt bra film det där, såg den härom helgen.
    kul att springa på dig sist!

    /dennis

    SvaraRadera