fredag 14 augusti 2009

det sista på en stund

god afton! veckan som gått har varit annorlunda. jag har varit ensam i ett hus, utestängd från min omvärd tillsammans med endast mina tankar (och den världsvida webben). imorgon börjar jag jobba igen! vet inte om jag känner mig helt kurant ännu men det ska någonstans bli skönt att få leva det liv där jag faktiskt använder min mun för att tala med folk. (plus att ni slipper detta maniska bloggande, heja!)

jag har aldrig varit rädd för ensamheten. jag trivs galant i mitt egna sällskap, men ibland (speciellt då du tror döden nalkas) så behöver du någon att bolla allt med. har funderat mycket på kärlek, män, livet över lag när jag suttit här i det gröna huset.
trots att de sista dagarna varit ganska dystra så har jag kommit fram till en del bra saker gällande framtiden och mig som person. det blir nog bra det här, livet. jag har en plan att leva efter och med den är jag i skrivande stund nöjd.

utöver planen kom jag även fram till att det du inte dör dör du inte av och det du inte dör av gör dig starkare. jag tror jag är stark och kommer lura döden ett tag till men när jag väl dör så vill jag att ni spelar den här låten på min begravning. det är nog världens finaste låt denna afton:

3 kommentarer: