onsdag 5 augusti 2009

med muskler som en riktig biff

goder afton! efter att ha sovit halva dagen vill jag bestämt påstå mig vara aningens kryare. eller, jag är inte längre trött i allafall.
har hysteriskt försökt få tag på min chef angående mitt tillstånd men lille chefen har nog ingen vidare lust att prata med mig eftersom han varken svarar eller ringer tillbaka. synd för mig i och med att jag återigen måste pallra mig upp klockan nollfem.femton imorgonbitti och sedan knata ner till bageriet.

försov mig imorse eftersom jag av okänd anledning valde att ställa tillbaka alla mina klockor en timme igår kväll. planen var att ställa fram dem tjugo minuter i ett försök att lura min trötta hjärna men hjärnan måste tänkt fel och lurade sig själv mer än planerat. hur som helst kom bagaren tillbaka med allt mitt bröd (jag har så mycket bröd) och jag kunde pusta ut.
sen stod jag alltså där och smörade mackor fulla av sjukdom. förmodligen blir jag åtalad av nån högt uppsatt åklagare ifall alla tanter och gubbar skulle dö om en vecka. hallå, man får ju inte jobba med mat om man är sjuk men vad har jag för val? frode vill uppenbarligen inte bli störd i hans semester och det finns ingen som klarar av den positionen i arbetet jag har. ehe.

idag har föresten inte alls varit vidare deppigt. jag valde att ta tag i mitt gigantiska berg tvätt efter min sömn och nu känns livet helt plötsligt inte lika smutsig. rena kläder ger dig ett rent hjärta och ett rent hjärta håller humöret uppe.
funderar på om jag kan ha varit hjärtlös och jävlig i lördagsnatt eftersom mitt minne från senare delen av kvällen är ganska vagt. väljer isåfall att be om ursäkt till de utsatta och lite barnsligt skylla på fylla och smuts. (tillbaka till att rena kläder ger dig ett rent hjärta)

nu ska jag dricka upp mitt te, plinka ihop en värdelös låt jag började på för ett tag sedan och efter det kallar natten. vi ses gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar