måndag 8 juni 2009

jag är inte din hund

ser posten under och ler samtidigt som jag tänker att jag nog fan säkert var jäkligt uppkäftig och alltså förtjänade lite käft igår kväll. håll pli på mig kära små flickor, ingen annan gör det!

tidigare idag bjöd jag och lasse upp till brunch i vårat vardagsrum. pastasallad och paj i mängder men varken björn eller sveini, våra brunchgäster, gottade sig så nu svämmar kyl och frys över av rester. verkligen lyxigt! sedan vankades det jobb för min del och nu har jag ganska nyligen kommit hem från en liten vinsmakning phille anordnade. jag har kommit fram till att franska och italienska viner sitter gott i strupen! är dock inte det minsta full eftersom jag faktiskt börjar jobba igen om de knappa sex timmarna, så jag höll mig på det torra och ägnade mig alltså bara åt att smutta lite på vinerna och sedan nicka godkännande efter var gott vin som bjöds.

något ni kära läsare kanske inte vet är att jag hade min första fylla ever på vin. två flaskor halsades under loppet av tjugo minuter och sedan forsade rödvin ur både mun och näsa den kvällen. inget minne har jag kvar från den aftonen men vaknade gjorde jag sedan på sjukhus där jag fick veta att jag kommit in med 2,8 promille i blodet trots att jag spytt konstant i fyra timmar (ur både näsa och mun). hallelujah, man är skoj som fjortonåring!

en annan sak är föresten att jag spinner plattor på sting i juli. andra eller tredje helgen, då får ni komma och dansa va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar