onsdag 17 juni 2009

operation tandvärk

min tändvärk har triggats upp och blir för var minut mer intensiv. jag vet inte om jag ska lägga mig ner och låta döden ta mig eller fortsätta kyla ner min stackars mun med vatten, det enda som tycks ha lindrande effekt! har gurglat två liter den senaste timmen och om jag fortsätter i denna fasliga takt så drunknar jag nog invändes. ringde någon tandläkare som kunde ge mig en tid i september. september? då har jag hunnit hoppa för länge sedan om detta fortgår! tjatade till mig en akuttid imorgonbitti och nu hoppas jag bara att jag överlever dagen. har fått för mig att det är min ena kindtand som orsakar smärtan. att den kollapsat, fått tusen hål i sig eller kanske rent ut sagt dött och nu ligger och skaver som ett lik i min tandrad.

tänker att jag borde knata ner till apoteket, få nån bedövande munskölj och samtidigt hämta paketet som posten förvarar åt mig (jag har beställt böcker!) men just nu kan jag inte förmå mig till någonting. jag dör! denna värk är outhärdlig! vilket liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar