lördag 13 juni 2009

stormig sol och sånt

idag är en dag då jag känner mig stark och frisk och ung och full av glädje varvat med att jag sedan känner mig ganska liten och tråkig. har lyssnat på edith piaf hela dagen och edith är ganska stormig så kanske beror mitt underliga humör på henne. hursomhelst så är edith alltid edith och edith är alltid grym!

lägger tankarna på frankrike och paris och alla vackra små gränder man kan tralla fram på, i fina skor. jag saknar paris! stavanger bjussar inte direkt på samma mystik som parre, så att smycka ut sig med ett par nätta sandaletter här skulle kännas befängt och lite trotsigt. varför göra sig mödan när ingen bryr sig om de små (men ack så viktiga) njutningarna ett par sandaletter kan ge dig? idag är jag trött på denna stad där fina kläder, vacker musik och mystiska män inte verkar vara intressanta för annat än mig. var tog alla intellektuella och spännande människor vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar