måndag 7 januari 2008

de smorda planerna

nu är norge bokat och det känns som att jag tillslut börjar komma till insikt med denna vår.
när allt väl är uppstyrt känns det inte så farligt och jag ser nu istället fram emot att få komma iväg och göra någonting som förhoppningsvis stimulerar mer än vad min barnpassning har gjort.
det är inte långt till sverige och då jag väl börjat earna mitt leverne kommer det nog inte bli några större problem att åka iväg ifall stavanger och norrmännen blir för deprimerande.

mitt liv är alltså förtillfället tillfredställt och denna kväll har jag spenderat hemma hos linda och magnus efter att ha promenerat genom gamla stan och söder. för er som inte redan har förstått så är jag i stockholm innan jag åker tillbaka till östergötland på onsdag för att slutligen hoppa på sjuttontimmarståget till norge på fredag.
jag ska passa på att bara njuta av dessa dagar och samtidigt försöka träffa alla jag vill träffa innan jag själv blir norska (säger man norska? norrman? norskis?)

sen kan jag även passa på att säga att jag fått sju nya vänner på facebook de senaste två dagarna. sju. har jag ens sju vänner i riktiga livet? tydligen hade jag det.
kul för mig eftersom jag var nära att ge upp facebook ett tag då absolut ingenting egentligen händer där nuförtiden men så ba fick jag denna fina present.
själv tänkte jag bjuda på denna bagge, den är också fin:

2 kommentarer:

  1. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

    SvaraRadera
  2. detta kommer förevigt vara den sjukaste och bästa och framförallt mest meningsfulla sång någonsin sjungen. tack siri!

    SvaraRadera