måndag 28 januari 2008

med guld i munnen

jag är uppe med tuppen och är laddad inför dagens bestyr.
att ensam få stiga upp och sedan i lugn och ro få sitta och vakna till ihop med en kaffekopp och en tänd cigarett är bland det bästa jag vet. jag lyssnar på devendra och känner mig glad.

började kolla på en gammal polanskifilm igår men filmen fick spätt och vägrade funka de sista 20 minuterna och nu undrar jag om hugh någonsin fick den galna fransyskan och ifall rullstolssnubben skjuts i huvudet av hughs fru. någon som vet?
började spåna i the manson family och han den där charlie är föresten aningens lik devendra utseendemässigt. kul för att devendra är snygg och synd för att man inte vill vara lik nån sån.

om en kvart ska jag snöra på mig mina silvriga pjucks och sen kommer min arbetsgivare björn och hämtar upp mig i hans bil. har blivit favoriten som får skjuts till jobbet vilket är ganska bra eftersom jag inte har den blekaste aning om adressen till denna veckas hage. eller så vet björn det och finner inte ideén om en bortvirrad siri speciellt lockande. jag skulle tycka det vore kul att gå vilse här.
det finns typ en gata i hela stavanger och missar man den så är man snitsig.
jag vill vara snitsig.

nu kallar kaffet och denna vecka kommer bli bra för på fredag flyttar dessutom lovis hit. jaao

2 kommentarer:

  1. en polanskisamling finns att tillgå i norrköping. vid ditt nästa besök spanar vi in bitter moon.

    SvaraRadera
  2. Oh du har sett Bitter Moon!
    Jag tänker inte avslöja slutet.
    Mycket bra film.
    Boel

    SvaraRadera