tisdag 29 januari 2008

mellan husen

jag är så trött att jag knappt kan hålla huvudet upprätt.
mina fingrar är som stela pinnar, jag är smutsigare än en sandlåda och skulle nog dö ifall jag skulle tvingas vara vaken fram till sju ikväll.

lyckas fortfarande inte få en blund innan 04.00 och de två senaste dygnen har jag sammanlagt sovit i ca fem timmar vilket är insane när man dessutom springer efter en boll eller har en spade i handen typ sju timmar om dygnet.
idag krisade det även i norges barnhagar och två timmar av dagen har jag, utöver spadar och bollar, spenderat knatandes i regn mellan eigenäs och vaaland. att sofia dessutom beter sig som en gammal klimakteriehagga förtillfället gör dagen till min sämsta norgedag hittills och allt jag vill nu är att få blunda, krypa ner i min säng och få sova resten av mitt liv.

-

jag är ännu inte i säng fast klockan är 19.12, för här händer det tydligen grejer.
soffe fick ett samtal från en hyresvärd som vill träffa oss i veckan för att sedan kunna erbjuda oss en trea ifall vi är tillräckligt trevliga. det skulle innebära eventuell flytt den första februari ifall allt går i lås och vi gör ett bra intryck.
det kommer jag se till att vi gör. killarnas hår, smulor och dritiga skor retar till och med gallfeber på lössen så att få slippa dem vore rena rama himmelen.

sedan ringde fretex till mig idag och förmodligen har de en extratjänst att tillsätta. jo ja. vi får väl se. jag är på bra humör men nu är det dags för sängen.

1 kommentar: