måndag 14 januari 2008

kaffe blandat med spöregn

idag har varit min hittills bästa dag i norge.
jag har plitat ut trettio norska cvn, skaffat norsk mobil, pratat med en norsk arbetsgivare och gått runt i norskt spöregn med malin, en av mina nya grannar här.
har upptäckt att stavanger är en mycket gullig liten stad, fast enligt statistiken så faller det också regn här nio gånger av tio.
kul att jag förmodligen kommer se ut som en dränkt hund imorgon då jag ska jaga extrajobb. håret kommer ligga slickat längst hela huvudet och mascaran sitta vid hakan istället för på ögonfransarna, endå kan jag inte låta bli att tycka om detta ruggiga väder..

på tiden jag fortfarande bodde hemma så brukade hela familjen samlas på gårdsplanen för att dansa regndanser när himlen öppnade sig och vi nöjde oss inte förens vi var blöta ända in i benmärgen. ifall någon idag skulle föreslå detta skulle jag inte vara den som bangade och just nu skulle detta kanske vara den bästa avslutningen på denna dag som faktiskt inte varit det minsta dålig.
jaha, kanske ni tänker! varför springer du inte ut själv och blir blöt och fökyld just i samma stund som du skriver detta? jo det kan jag svara er. nöjet sitter inte enbart i att luckra på sig lunginflammationen utan jag säger istället att sällskapet är a och o för en lyckad regnsession. men ja, kom hit och gör mig sällskap! det blir kul!

imorgon ska vi glida förbi det norska skatteverket och fixa norska personnummer. jag blir norsk medborgare och skriver ur mig ur det svenska landet. varför vet jag egentligen inte men min moster insisterar på att detta är bra och får en att bli en del av det norska samhället påriktigt. sedan ska man ångra sig efter man varit riktig norrman i en vecka och tydligen bli svensk igen. helkaiko men jag är ganska naiv och går på vad som helst just nu så det är såhär det får bli.

oj detta blev ett lustigt inlägg men jag skyller på att jag är speedat pga. allt kaffe jag nyss druckit. mitt nya nummer är föresten 004746398126 och adressen ni når mig på är pedersgata 109, 4014 stavanger, norge. skriv brev! skicka vykort! visa att ni inte har glömt bort mig fast jag numera är halvnöjd norskis!



(bilden föreställer nåt ställe i stavve jag dessvärre ännu inte fått uppleva ännu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar