torsdag 10 januari 2008

rökförbud och rivstarter

rökförbudet infördes tydligen i paris denna månad men av vad jag har förstått så finns det en hel del arga människor som väljer att trotsa detta genom att försiktigt smyga omkring med en tänd cigarett i hörnen av alla barer eller tunnelbanor.
själv har jag drabbats av detta hos mina föräldrar.

numera är det endast tillåtet att blossa i ateljén eller ifall du hellre föredrar källaren.
jag känner mig förkrossad då detta en gång varit fristaden för alla inomhusrökare. inga mer cigaretter framför blogger eller betapet och inga mer cigaretter i köket ihop med en stark kopp kaffe.
fast.. jag är inte alltför bitter ändå. detta gynnar förhoppningsvis allas hälsa och sen ska jag ju faktiskt packa väskorna om en timme och lämna detta hus för denna gång.

av någon anledning blir jag som mest kreativ här gällande mina skriverier.
orden forserar fram såsom blodet sprudade i last king of scotland, filmen jag i skräck såg igår.
antingen är det för att jag ostörd, i lung och ro kan sitta och knappa på tangenterna eller så beror denna skrivharmoni på fåglarnas kvitter och hästarnas bröl.
jag kanske är den sortens författare (eh kan jag kalla mig det?) som borde bosätta mig helt på landet för att kunna skriva i bästa möjliga anda. nu vill jag dock inte tro så eftersom jag faktiskt vill studera journalistik i en av världens större städer. förmodligen är en dator och ett ensamt rum det enda som krävs för att jag ska kunna utveckla det jag nu vill utveckla.

men, för att inte tappa tråden helt, jag ska alltså lämna detta hus om några timmar och istället bege mig till norrköping där jag och roger ska hänga en sista gång innan jag flyr landet.
halv tre går tåget imorgon och jag har fixat en dockningsstation (?) till min ipod vilket har medfört att jag nästan ser fram emot den oändliga tågresan.
väl framme i norge ska vi dricka vin från det svenska systembolaget och gå på festival, vilken stavanger som kulturhuvudstad 2008 anordnar. på måndag ska jag till ett dagis jag förmodligen fått jobb på och sedan är det väl bara att börja knega.

jag som lovat mig själv att inte ta hand om fler ungar förens jag själv krystat ut en ska alltså bli dagisfröken!
detta är dock bara tillfälligt tills jag funnit det jobb som förhoppningsvis passar mig bäst i stavanger, men eftersom jag är lika fattig som en fiskmås så ser jag faktiskt fram emot ännu fler snoriga kids och en timlön på 120 NOK.

1 kommentar:

  1. du skriver roligt och intressant siri. hästarnas bröl?? manonn tycker att det är hur kul som helst att din häst heter plutten. eller plumtum som hon stavar de..
    puss

    SvaraRadera