tisdag 15 januari 2008

intervjuer och otrevliga tanter

jag somnade vid fem imorse för att tvingas stiga upp igen vid tio.
försenade och trötta knallade vi sedan iväg till skatteverket som bittert kunde konstatera att man enbart får bli norsk medborgare ifall man har ett arbetsintyg, vilket ingen av oss ännu har.
idag har jag dock varit på en intervju och imorgon väntas två till vilka jag redan har smort plåten hos. barnhagen är det bara en tidsfråga innan jag och malin arbetar på (i?), så det innebär att jag innan fredag är anställd på mer än ett ställe om mina planer går hand i hand med mina beräkningar. efter det så kan jag bli norsk på en kvart om jag så vill.

har trots dessa kommande intervjuer sökt jobb hela dagen. solen sken, jag bar mössa och tror inte jag skrämde många med min, i vanliga fall, tina turner frippa så förmodligen kommer det ställa sig ännu fler arbetsgivare i kön till att få anställa mig! kanske är jag en aningens överambitiös då jag tror mig vilja jobba sextio timmar i veckan. men nej. jag vill jobba sextio timmar i veckan! förmodligen kommer jag dö efter vecka nummer ett fast det är ju inget jag tänker oroa mig över nu.

nu ska jag bara fortsätta att ligga i sängen, kanske lyssna på lite fin musik, dagdrömma (min specialitet, hey) och sen ska tänkte jag krypa till kojs innan tio.
jag har inte lagt mig tidigare än nollett.nollnoll sedan jag var typ sexton, fast detta ska bli våren som jag ska utvecklas inom alla områden och denna tidiga nattning skulle kunna ses som en ledstolpe i mitt kommande nya liv.

1 kommentar:

  1. Haha varför ska du bli norsk??
    Jaa men det skulle va skitkul hälsa på er på nåt lov, men hur kommer man till Stavanger egentligen? Tåg? Det tar typ två-tre timmar med tåg från Karlstad till Oslo i alla fall!

    SvaraRadera