onsdag 30 januari 2008

koppar och bordsunderlägg

allt jag vill är att investera i fina värmeljushållare och olika slags bordsunderlägg. köpa tekannor och fina koppar, lampor, en järnsäng jag sett och allt annat man kan tänkas vilja ha för ett trevligt hem. jag vill ha hundra kuddar och mysiga gardiner, någon smart skoförvaring och en piedestal.
jag går och spanar efter gosiga möbler och andra ting för hemmet, men har dessvärre inget hem att placera detta i. saknar tiden då jag hade mitt egna ställe och anledning till att spana efter stämningshöjande prylar. när ska jag få flytta till en egen lägenhet igen? när jag fyller 40?

jag somnade föresten klockan åtta igårkväll. enligt sofia hade jag slocknat på tre sekunder och trots att jag fick över nio timmars sömn inatt vaknade jag inte av mitt alarm och skulle kommit försent till arbetet ifall inte malin och hennes nya man haft vägarna förbi i en bil.

veckorna bara rullar förbi och nu är det snart fredag igen. ska till fretan imorgon och diskutera anställnings och lönevillkor. de har erbjudit mig en heltidplats i deras butik 20 min utanför staden. fretex är norges motsvarighet till myrorna och stadsmissionen. de har fina billiga grejer och kanske kan jag få fynda den där sängen till ett rabatterat pris om jag tackar ja till tjänsten. fast samtidigt, barnen jag nu jobbar med är guld och jag tycker ju verkligen om att få leka hela dagarna. vad tycker ni? jag låter lönen avgöra och återkommer i frågan när jag bestämt mig, men trots detta behöver jag nu lite plus och minus från er. kom igen, langa!

2 kommentarer:

  1. åh vilket fint djur!
    för mig skulle det vara som att välja mellan att äta en karemell eller en kotestikel. barn eller second hand, så att säga.
    men jag tycker du ska välja det som känns rätt så blir det nog inte fel. blir det fel är det bara att försöka få det rätt. rätt ska va rätt, fel är bara fel!

    SvaraRadera
  2. Välj det som är roligast, på lång sikt, för du ska väl ändå stå ut med det ett tag?
    Om inte den ena lönen är fett mycket högre än den andra, så att säga.

    SvaraRadera