lördag 26 januari 2008

födelsedagscider och vindjackor

idag tänkte jag tillägna en post åt min nya fina vindjacka som förtillfället är den bästa investering jag har gjort. jag har alltid tänkt att vind och regnjackor är aningens överskattade. har man ett paraply så klarar man alla väder och ifall man inte har ett paraply klarar man dem också, fast istället med en konstant förkylning i kroppen.

hur som helst, jag var på jakt efter ett trevligt varmt sällskap och travade in på stadens ena hm i hopp om att finna det jag sökte. och där hängde den, jackan som inga vindar eller decimeterstora vattendroppar kan tränga igenom. att den dessutom föll mig i smaken utseendemässigt var ett ännu större plus.
igår när vi knallade till st petri så blåste världens största hagelstorm upp och ifall jag inte varit klädd i min nya jacka hade jag förmodligen haft lunginflammation i skrivande stund, men nej nu är jag till och med friskare än vad jag var igår. kanske beror det på att jag sov tolv timmar inatt eller så är det min snälla jackas förtjänst. jag tror på alternativ två.

sen firar jag föresten dagen för födelse idag.
jag har fått det uppskattande man kan tänkas vilja ha och är alltså fortsatt nöjd och glad med tillvaron jag lever i. ikväll ska vi ut och svira staden och jag som inte ens dricker cider tänkte lyxa till den med en liten en i päronsmak. så är det att vara en och tyve!

1 kommentar:

  1. Päroncider är nog den äckligaste smaken. Äpple eller Skogsbär sägs vara vänligare.

    SvaraRadera